KÜRT YOKTUR

4301020-lgKürt yoktur/derin bir yanılgı vardır içten içe/uzun bir sürgün/yalıtılmış öfke vardır/puşi vardır/tilili vardır/ama/kürt yoktur/

Kürt yoktur/çürümüş bir zaman vardır/kafa kağıdından kokusunu duyduğun/dört tarafı mahmur/otuz üç kurşun vardır/düş vardır/ama/kürt,yoktur

kürt yoktur/bükümlü bir dil vardır/Hint Avrupa dil ailesinin kuzey batı itilmişliği vardır/mushefa reş vardır/ama/kürt yoktur

Kürt yoktur/yaşayan diller enstitüsünde/kurşunlanmış bir çocuk vardır/ceylan vardır/zulüm vardır/ama kürt yoktur

Kürt yoktur/ksenefonun/savaştan dönüşü vardır/anabasisin karduku/şemseddin hanın oğlu şeref han vardır/şerefname vardır/sınır ötesi operasyonlar/sınır tanımaz işkence vardır/ama/kürt yoktur

Kürt yoktur/arsız lehçeler/içi manidar küfürlerle dolu bir ağız/laleşte bir merasim/eyyübi selahaddinin duası vardır/ama/kürt yoktur

Kürt yoktur/tigranın ordusunda kurtiler /dion cassius /amida kuşatması altında/Romalı A,marcelliunisin/kord yurdu vardır/ama/kürt yoktur

Kürt yoktur/zifiri bir 12 eylül cuntası/Diyarbakır cezaevi/gün aşırı mehter marşı vardır/ama/kürt yoktur

Kürt yoktur/El dinaweri/Ensal el ekrad/Kitab el nebat/Ahbar el-tival/Melaye bate/mucit ebul iz vardır/ama/kürt yoktur

Kürt yoktur/süresiz isyan/bışare çeto/sımkoye şikaki/koçgiri/şex said/dersim/seyit rıza vardır/ama kürt yoktur

Kürt yoktur/dört mevsim/12 ay/24 saat/beş vakit namaz/enfal ve halepçe vardır/ama/kürt yoktur

Kürt yoktur/uzun hava/kürdili hicazkar/şıvan perwer/cigerxwun/hip hop/pop ve sanat müziği vardır/ama/kürt yoktur

Kürt yoktur/yılmaz güneye yol/Ahmet kaya ya çatal bıçak/Mehmet uzuna sürgün/İsmail beşikçiye hapis vardır/ama/kürt yoktur

Kürt yoktur/sistematik bir ölüm vardır/takriri sükun/tek dil/tek ülke ve tek bayrak vardır/ama/kürt yoktur

Kürt yoktur/iki dilde aşk/doyumsuz bir sevişme/MGK kararları/sınır ötesi tezkere/bayrağa sarılmış tabutlar/ölü ele geçirilmiş insanlar/sözde vatandaşlar vardır/ama/kürt yoktur

Kürt yoktur/derin kimlik bunalımı/milliyetçi halk partisinin baykalı/cumhuriyet hareket partisinin bahçelisi/orantısız siyasi edepsizlik/büyük Ortadoğu projesi vardır/ama/kürt yoktur

çetin yılmaz

KÜRT YOKTUR için 41 cevap

  1. sezen diyor ki:

    Şiirle varlığığın yoklukla ifadesi,on numara..

  2. MAZLUM diyor ki:

    🙂

  3. CEM diyor ki:

    DİRENÇ VARDIR,ASİMİLASYON VARDIR, KÜRT YOKTUR.

  4. Berfin diyor ki:

    kürt yoktur/bükümlü bir dil vardır/Hint Avrupa dil ailesinin kuzey batı itilmişliği vardır/mushefa reş vardır/ama/kürt yoktur

  5. MELİH TUNCEL diyor ki:

    Güzel oldukça anlamlı.

  6. arzu :) diyor ki:

    🙂

  7. Ali Haydar diyor ki:

    kürt yoktur/su yerine av/ateş yerine ar/kardeşlik için yürek dolusu bratî vardır ama kürt yoktur.

    kürt yoktur/12 yaşa 13 kurşun vardır/ coplanan çocuklar/talan edilmiş kadın bedenleri/ya sev ya terket vardır ama kürt yoktur….

    dilinize, yüreğinize kaleminize sağlık hocam…

  8. Serhat diyor ki:

    Ahmet Kaya…..

  9. ZEKİ diyor ki:

    duygu,duygu duygu

  10. gaye GİRGİN diyor ki:

    Büyük siyasi edepsizlik vardır,kürt Yoktur.

  11. dilgej diyor ki:

    Yahu Kürt yoksa, ben neyim peki? Kükürt mü?

    Ama ortada bir gerçek varki, yıllardır her söylenene inanan bir millet olarak bazen hakkettiğimizi düşünüyorum bazı şeyleri. Bu ülkede AK PARTİ ye, hatta ve hatta MHP’ye bile oy verebilecek kürtler varken, Kürtlerin birlik olması ve kendilerini kabul ettirmesi zor gibi görünüyor. Ben Kürtlüğümle övünüyorum ve gurur duyuyorum. Ama kendini kürt zanneden ruhlarını satmışlarada acıyorum. yazık çok yazık… emeğine sağlık…

  12. Engin diyor ki:

    Şiir de ifade edilen isimler için bir dip not bıraksaydınız çok iyi olurdu.

  13. fikret diyor ki:

    KÜRT YOKTUR DENİYOR. NİYEMİ ÇÜNKÜ KÜRT VARDIR ; AMA KÜRT YOKTUR…

  14. Anonim diyor ki:

    […] […]

  15. xezal diyor ki:

    Yokum,yoksun,yok.

  16. Rafet diyor ki:

    Bunu blogumda paylaşmak istiyorum, sanırım paylaşabilirsiniz diye bir yazıda var🙂

  17. AZRA diyor ki:

    🙂 offff🙂

  18. fikret diyor ki:

    KÜRTLERE KARŞI SAVAŞ VARDIR AMA ; KÜRT YOKTUR…

  19. Nedim diyor ki:

    Deniz baykal ve devlet bahçeli ülkeyi iç savaşa sürüklüyorlar ne demek açılım olmasın savaş sürsün nedir bu

  20. ramin diyor ki:

    ben irandan yaziram sene. turk tv lerin izlerem ve az chok problem neriz tanisham . ama bir shey var .
    ben kendim azeri turkum . iranda 30milyon azeri yashir. 7milyon kurd var, arab lar var baluch var turkmen var lor var. ama tekce fars dilini yashatirlar. gel de asimilasioni burda gor. ama bir insan olarax ben de isterim her kes dunyada hukukuna yetirsin.biz de turkieni cok seviriz. turk lerinen kurd lerinan.

  21. Tahir özer diyor ki:

    herşey kürtlere karşı yapılıyor her şey var ama kürt yoktur

  22. Fadime Kılıçoğlu diyor ki:

    Bunların içine AKEPE’yi niye koymazsınız anlamam! Yoksa AKEPE demokratik ve sosyalist bir parti de bizler mi farkedemiyoruz? Lütfen mail adresime bir açıklama bekliyorum. Bu na aymazlıktır anlamadım.Selamlar (Lütfen beni aydınlatın!!)

  23. Kemal&kemal diyor ki:

    üstad,son zamanlarda okudugum en harıka dizeler yüreğine sağlık.

  24. Asım diyor ki:

    FADİME HANIM CHP Yİ AKP DEN DAHA AZ TEHLİKELİ YAPAN ŞEY NEDİR? MESAJLA YANITLARSAN SEVİNİRİM, YOKSA SİZ CHP Yİ HALA SOSYAL DEMOKRATMI GÖRÜYORSUNUZ, BÖYLEYSE ÇOK KOMİK.

  25. Bayram KAYA diyor ki:

    Kürt yo – oktur!

  26. serecıya diyor ki:

    ben koçero kızıyım.babam şivan anam berivan .ben zozan yastığım taş yorganım uçsuz bucaksız yıldızlar.burdayım ta yanıbaşınızda.bazen muratım nazlı nazlı akarım.birden munzur olurum cesur ve hoyrat.sonra fırata dicleye dönüşürüm umut olurum mezepotomyanın bağrına dil olurum haykırırım,ben varım burdayım ben koçero kızıyım adım zozan..

  27. çiçek diyor ki:

    sadas

  28. Mihaela Gabriela AYDGDU diyor ki:

    Bu arada ben Romenim:))

  29. Elif diyor ki:

    Dilinle tasvir ettin, yoktur dilim, varmıyor.sağol

  30. DİYAR diyor ki:

    Aslında yokmuşuz, bir varmışız bir yokmuşuz.

  31. melih???? diyor ki:

    Yoksa eksiğiz ozaman-gözyaşlarımızı akıtamayız zamana artık.

  32. yakup diyor ki:

    yoksak neden varız?varsak neden yokuz.nerdeyiz biz,ne yapıyoruz,ne kadar çabalıyoruz acaba varlığımızı ıspatlamak için.Kendimizi biz yaratmalıyız,efsanevi anka kuşu gibi kendimizi küllerimizle yaratmalıyız yoksa yoksa yok olmaya mahkum edileceğiz ve bu hiç bir insanın kabul edemiyeceği birşey.Yok olmak kadar korkunç birşey var olmakmıdır BU ÜLKEDE? evet var olmaktır daha korkunç olan bu ülkede.

  33. ZEND AVESTA diyor ki:

    dört kere kürt şiirini okuduğumda bundan daha güzel ne yazılabilinir dedim.. ve bunu okuduğumda anladım yaralarımız sağolsun.. daima mükemmel yazılar şiirler yazdıracak güçte…

    okuyunca boğazıma kocaman bir düğüm oturdu ve bi kaç gündür duruyor orda… kalemine yüreğine sağlık….

  34. evren ayaz diyor ki:

    Hocam bışare çetonun torunuyum ben..bu guzel şiirinizde yer verdiğiniz için teşekkürler…bu güzel tarihimizde var olduğu içinde dedeme teşekkürler mekanı cennet olsun…

  35. dilek diyor ki:

    ben dün okudum dört kere kürt şiirinizi,, arkadaşın dediği gibii,, bir dil bir ırk bir insan ancak bu kadar güzel hitap edilerek gerçeklerle yoğrularak anlatıllırr ve bu gün bu şiirinizi ötekinii okudukça okuyorum okumaya doyamıyorm tekrar tekrar gerçektende çok büyük bii yorumcu vede şairsiniz emeğinize yüreğinize sağlıkk

  36. kemal diyor ki:

    alkış alkış alkış. çok güzel bir yazı

  37. cemil diyor ki:

    arkadaş wallahi kürt war. aha ben kürt. ê nasıl yoktur diyorsunuz. biz size saygı duyuyorsak sizde bize duyun. u insanlıktır. biz saygı sevgiyi gosterenlere insan goztermeyenlere FAŞİST diyoruz.

  38. cemil diyor ki:

    spas jı bo ÇETİN YILMAZ.

  39. sami diyor ki:

    elinize sağlık bize de bekleriz
    sevgiler

  40. gulé diyor ki:

    susuyorum.. ve içimden umuda ağıt yakıyorum.

  41. Fırat güneş diyor ki:

    Evet Kürt yoktur Mem u zin vardır, Kürt yoktur, Xece u siyabend vardır…Yüreğinize sağlık…Her gece güneşe sancılanır…Her güneş yarasaları kör eder…Umutla ve sevgi ile..Kürt vardır ve hep olacaktır

Bir Cevap Yazın

