Üretim nedir?

Sosyal ve yaşamın temelinde bulunan bir olgu olarak insani ihtiyaçları karşılayacak mal ve hizmetleri elde etmek amacıyla gerçekleştirilen faaliyetler bütünü; yeni bir mal ya da hizmetin yaratılmasını sağlayan etkinlikler toplamı. Bu bağlamda, toprağı ekmek suretiyle belirli birtakım ürünler yetiştirmeye tarımsal üretim; sanai birtakım girdiler kullanmak suretiyle, endüstriyel ürünler meydana getirmeye sanai üretim; zihin gücü ve emeği harcayarak entellektüel bir ürün ya da eser meydana getirmeye de zihinsel üretim adı verilir.

Söz konusu üretim sürecinde, insan emeğinin tamamlayıcısı olarak kullanılan nesnelere; üretim sürecine doğrudan ya da dolaylı olarak katılan kendileriyle üretimin yapılabildiği doğal ya da insan eseri her türlü araç, nesne ve teknik bilgiye üretim araçları denmektedir. Bu üretim araçlarıyla insan emeğinin meydana getirdiği bütünlüğe, üretim araçları ile bu araçları kullanabilen, bilgi, üretim deneyimi ve iş alışkanlıklarına sahip insan emeğinin meydana getirdiği bütünlüğe üretim güçleri adı verilir.

Öte yandan, bir toplumda insan bilincinden bağımsız olarak varolan maddi ilişkilere, üretim faaliyeti sırasında insanlar arasında kurulan ilişkilerin tümüne, üretim, mübadele ve zenginliğin dağılımı sürecinde oluşan ilişkilere üretim ilişkileri denir. Buna mukabil, hayatın idamesi için gerekli olan sosyal ve fiziki ihtiyaçların karşılanmasını sağlayacak ürünlerin elde edilmesi yöntemine, Marksist terminolojide, toplumsal evrimin tek tek her aşamasında, toplumun bir durumunu ifade eden üretim güçleri ile üretim ilişkilerinden meydana gelen bütüne üretim tarzı denmektedir.

!!!!!!Sevgili arkadaşlar üretimle ilgili bu yazı blogumumuzun kavramların anlaşılması için yayınladığı bir yazıdır, ödevleriniz için kullanacaksanız, başka kaynaklardan yardım almanız daha doğru olacaktır.

Üretim nedir? için 29 cevap

  1. aleyna diyor ki:

    saolun çok teşşekür ederim

  2. SERDAR diyor ki:

    çok güzel ama biz bunu neden kopyalayamıyoruz çok güzel bilgi fakat bunu kopyalayamamak çok kötü oluyor.

    • Azra diyor ki:

      Bende sana katılmıyorum.Çünkü bu bilgiler kopyalanabiliyor.Ve ayrıca yazıcıdan çıkarılabiliyor.Ama bn sadece bu site çok güzel dediğin için sana katılıyorum.Eğer bunu demseydin sana hiç katılmazdım,hemde Hiç !

  3. banu diyor ki:

    benimçok işime yaradı

  4. cemresu diyor ki:

    bencede süper ama daha kısa olabilirdi

  5. nur sena diyor ki:

    Benim işime yaradi saolun.Ama resimlerle anlatsaniz daha iyi olur.

  6. fatih diyor ki:

    çok teşekkür ederim çetin ağabey

  7. zeynep diyor ki:

    ödevimden 100 aldım çoooooooooooooooooooooook teşekkür ederim hep busiteye giricem . (saygılarımla)

  8. gizem diyor ki:

    ya çok gzls s ınavdn100 aldm

  9. miraçç diyor ki:

    çok güzel yaaaaaaaaaaaaaaaaaa……..

  10. miraç diyor ki:

    çok teşkürler…çetin abi 100 aldım sizin sayenizde …gerçekten bu site çok güzel artık hep burdan ödevlerimi yapıcamm…..hııııııııı bide herkeze slm güzel bir site lütfenb burdan bulalım ayıp olmasın yaniiiii………………..XD…..XD…..XD………XD………………..XD……:)

  11. Hazal diyor ki:

    hoca üretmek ile ilgili kompozisyon istemişti bende burdan baktım bazı yerlerini değiştirdim ama fena deil çk işime yaradı inşallah 100 alırımmmm :DDDD

  12. resul diyor ki:

    benim ödevime yaradı resim koysaydınız daha iyi olur.

  13. berre diyor ki:

    çokkk teşekkürlerrr çok işime yaradı öğretmen bu ödewe 100 bile az ama 100dem fazla nat yok tedi çokkk teşekkürlerabi ya:)))):):):):):)

  14. ceren diyor ki:

    ayyy cok isime yaradı cok saolun :)))))))) cetin abiii

  15. kutup_yıldızı diyor ki:

    VİHUUUUUU SINAVDAN 90 ALDIM BEA

  16. ecem diyor ki:

    ben kopyaladım süper bir bilgi herkez okusun ve bilgiden yararlansın

  17. winx diyor ki:

    az olsa idi güzel olurdu yinede cok işime yaradı teşekkür ederiz

  18. kuromozon diyor ki:

    ben sosyal proje den yararlandım slk hoca anlamada gerıı kafalı

  19. ayşen diyor ki:

    ben kısaca yazıyorum kısaca üretim nedir diye bu çıkıyor yuhhh

  20. eren diyor ki:

    teşekkür ederim çetin abi ödevimden100(5) aldım

  21. eren diyor ki:

    teşekkür ederim çetin abi ödevim çok güzel yaptım

  22. ece tekin diyor ki:

    çooooook daha kısa olabilirdi

  23. arda diyor ki:

    cooooooooooooook uzun

  24. eda diyor ki:

    işime çooooooooook yaradı

  25. feriha diyor ki:

    sen gerçekten ingiliz misin

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 101 takipçiye katılın